1. 8. 2015

Placky a pracky



Před časem mě na youtube kanálu MamaLifestyle zaujal návod na DIY otisk ručiček a nožiček. Návod přesně odpovídá popisu - super jednoduchý, levný, rychlý a zvládne ho každý.
Moje figurantky sice disponovaly pouze nožičkami, troufám si však tvrdit, že donutit je spolupracovat při otiskování nebylo o moc snazší než by bylo u malého dítěte :-)
Postup jsem dodržela, podle talířků jsem vykrájela tři velikosti a okraje nechala nezahlazené. Zahladit by to nejspíš šlo, ale mně se to takto "nedotažené" líbilo víc. Barvivo jsem použila černé, ale jen kapku, aby těsto chytilo našedlý odstín - po upečení to trochu připomínalo světlou žulu.
Nakonec jsem jednotlivé stopy kolorovala anilinkami. 
Krásné jako dárek nebo jako u nás jen tak na památku.


Těsto:
1 hrnek hladké mouky
1 hrnek soli
cca 3 dcl vody
potravinářské barvivo
Postup:
Mouku smícháme se solí a přilijeme vodu s barvivem. Zpracujeme hladké těsto. Z něj buď rovnou vyválíme placku nebo vykrojíme požadovaný tvar. Nezapomeneme udělat dírku na zavěšení.
Doba sušení v troubě bude záviset na tloušťce těsta. Já sušila něco přes dvě hodiny, pokud by těsto bylo silnější, sušení bude samozřejmě trvat déle.


Žádné komentáře:

Okomentovat